TEME
Forumul orei de limba si literatura romana
Lista Forumurilor Pe Tematici
TEME | Reguli | Inregistrare | Login

POZE TEME

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
vio69
Femeie
25 ani
Botosani
cauta Barbat
25 - 50 ani
TEME / VARIANTE SUBIECTE TESTE NATIONALE 2007 / Varianta 25 TN 2007  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Nedelcu
Administrator

Din: Craiova
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 731
Iată varianta.




ÃŽncercaţi!


_______________________________________
MEDITATII ON-LINE LA LIMBA ROMANA
_______________________________________

BLOGUL PROFESORULUI DE LIMBA ROMANA

pus acum 17 ani
   
Ovi
Membru nou

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2
Puneti va rog mai repede varianta 25.

pus acum 17 ani
   
mestermare
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 20
Varianta 25

Partea I
A.
1. ea, ia, oi, oa ;
2. priceput, cald / mângâietor;
3. a înlemni, lemnos;
4. "ei" - interjecţie, "am să duce" - verb la indicativ viitor;
5. "bunicule" - substantiv, "necăjind" - verb, "nişte" - articol nehotărât, "de" - prepoziţie ;
6, Mă uit la Smaranda.
7. "am să iau" - predicat verbal, "nepotul" - complement direct, "-l" - complement direct, "la Broşteni" - complement circ. de loc;
8. "de crăpau pietrele"
9.  E bine / să înveţi. /
        1 - PP, 2.- SB

B.
10. dialogul
11. duminică, Broşteni
12. Personajul îşi ia rămas bun de la părinţi deoarece pleacă cu bunicul său la şcoală, la Broşteni.
13. Textul este epic, deoarece autorul îşi exprimă gândurile, ideile, sentimentele etc. în mod indirect, prin intermediul unei naraţiuni şi al unor personaje, puse în mişcare de o voce numită narator. Acţiunea ni-l prezintă pe  bunicul lui Nică, convingându-i pe părinţii acestuia să-l lase la şcoala din Broşteni. ÃŽn final, Nică pleacă la şcoală. Apar două personaje: bunicul şi Nică. Vocea care povesteşte se numeşte narator. Povesteşte la persoana I, deoarece participă la acţiune în calitate de personaj.
14. Fragmentul citat scoate în evidenţă convingerea bunicului că învăţătura este bună în viaţă. El vrea să îi convingă pe părinţii lui Nică să-l lase pe acesta la şcoala lui Baloş de la Broşteni, unde preda un dascăl foarte priceput. Acolo învăţaseră şi băieţii bunicului şi acesta era tare mulţumit de ce ştiau şi de faptul că erau în stare să-l ajute la munca lui de vornic.


pus acum 17 ani
   
catisor
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 63
Partea aII-a

Predeal, 18.06.2007
Dragă Daniela,
Examenul de testare naţionala aparţine trecutului! Mă Bucur că amândoi l-am trecut cu bine şi ne putem bucura de vacanţă. Sper că te-ai întors de la bunici şi că „savurezi" zilele frumoase de vară.
Mă aflu de câteva zile la Predeal, la Andrei, prietenul meu din copilărie, despre care ţi-am mai vorbit adesea. Aerul de munte şi locurile frumoase de aici mă fac să mă simt bine. Andrei este un prieten deosebit de amabil, nu mă plictisesc nicio clipă în preajma Cui. Este foarte talentat la pictură şi ieşim adesea în oraş sau în împrejurimi pentru a găsi locuri interesante ce merită a fi „eternizate" prin măiestria lui. Ochii lui negri caută cu neobosită curiozitate cele mai inedite peisaje şi obiecte. Ştiu că le „scanează", ca apoi să Ce redea viaţă în tablouri pictate cu multă migală şi concentrare.
Andrei este nu numai talentat la pictură, ci este şi un fascinant partener de conversaţie. Zilele trecute mi-a vorbit cu atâta drag şi recunoştinţă despre profesorul Cui de desen din şcoala. Lui îi datorează descoperirea talentului pentru pictură şi premiul I, câştigat la concursul judeţean „Mirajul culorilor".
Cred că ţi-am mai spus că Andrei nu prea era „omul şcolii", nu îi plăcea şcoala în mod deosebit. Dar, de când profesorul de desen a venit în şcoala lui, lucrurile s-au schimbat. Deşi este foarte tânăr, acest profesor l-a fascinat prin blândeţea vocii şi, mai ales, prin răbdarea pe care o acordă fiecărui elev în parte, încercând să îi ajute pe elevi să descopere mirajul culorilor. „Lumea din jur este mai frumoasă dacă cineva îţi arată cum s-o priveşti", mi-a spus Andrei. Profesorul l-a încurajat, i-a dat încredere în el, apreciindu-i mereu lucrările. Aşa că, acum două luni, a participat la un concurs internaţional de pictură şi., a câştigat premiul I.
La înmânarea premiului, Andrei a rostit câteva cuvinte de mulţumire adresate pro¬fesorului său, subliniind faptul că nu succesul îl bucură cel mai mult, ci faptul că şcoala a devenit un loc unde merge acum cu interes şi cu plăcere.
Vezi şi tu ce important este să întâlneşti în viaţa de elev profesori deosebiţii Sper să avem şi noi parte la liceu de astfel de profesori pe care să nu-i putem uita!
ÃŽţi doresc în continuare vacanţă plăcută şi sper să ne revedem după ce mă întorc acasă.
Te îmbrăţişez cu drag,
Mihai/Mihaela

varianta 2007 partea 18.06.2007 dragă testare mă bucur că amândoi l-am trecut bine

21.6KB


pus acum 16 ani
   
catisor
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 63
Partea aIII-a

Doina este o specie literară a genului liric, scrisă în versuri, specifică folclorului românesc, în care sunt exprimate variate sen¬timente: de dor, de jale, de dragoste, de revoltă etc., fiind însoţită de o melodie lentă, cu sunete alungite.
Poezia Doina, publicată de Vasile Alecsandri în volumul Poesii populare ale românilor, aparţine acestei specii deoarece exprimă sentimente de dragoste şi de admiraţie pentru cântecul doinei. Ca orice creaţie populară, doina are autor anonim, fiind expresia sensibilităţii colective. Poeţi precum Vasile Alecsandri au valorificat creaţiile populare fie prin culegerea şi publicarea acestora, fie folosindu-le ca sursă de inspiraţie pentru propriile opere.
Construcţia doinei are la bază caracteristici specifice creaţiilor folclorice: ritmul trohaic, legătura dintre om şi natură, formula de început sub forma unei exclamaţii, paralelismul sintactic. Doina este alcătuită din douăzeci de versuri, cu rimă împerecheată, mă¬sura de 7-8 silabe şi ritmul trohaic.
Simetria compoziţională este dată de paralelismul sintactic din primele şi din ultimele patru versuri ale textului. Tema poeziei o constituie legătura profundă dintre fiinţa umană şi cântecul doinei care îl însoţeşte pe omul din popor în toate anotimpurile.
Formula de început a doinei cuprinde procedeul paralelismului sintactic - a unei repetiţii mai ample -, în care substantivul doină în cazul vocativ este repetat de patru ori în primul şi al treilea vers, fiind urmat de două metafore sugestive: cântic dulce şi viers cu foc. Versul al doilea şi al patrulea: Când te-aud, nu m-aş mai duce! şi Când răsuni, eu stau în loc! completează paralelismul sintactic din formula de introducere prin evidenţierea farmecului acestui cântec asupra eului liric. Subiectivitatea trăirilor şi a sen¬timentelor este dovedită de folosirea formelor verbale la persoana I singular. Formele pronumelui la persoana a II-a singular conferă textului un caracter de monolog liric adresat doinei, ca un cântec ce domina viaţa creatorului popular. Folosirea verbelor la modul indicativ, timpul prezent sugerează caracterul general uman al sentimentelor exprimate.
Următoarele douăsprezece versuri surprind rolul doinei în via¬ţa eului liric în toate cele patru anotimpuri.
Primăvara, doina exprimă sentimente de bucurie şi de dragoste datorită faptului că omul poate să se alăture cântecului păsărilor şi freamătului vântului şi al florilor: Bate vânt de primăvară,/ Eu cânt doina pe afară,/ De mă-ngân cu florile/ Şi privighetorile.
Iarna, doina devine expresia sentimentelor de tristeţe şi de me¬lancolie, datorită faptului că omul se izolează în casă: Vine iarna viscoloasă/ Eu cânt doina-nchis în casă,/ De-mi mai mângâi zile¬le, /Zilele şi nopţile.
ÃŽntreaga vară, doina exprimă bucuria de a munci şi de a trăi în mijlocul naturii: Frunza-n codru cât învie/Doina cânt de voinicie.
Venirea toamnei aduce cu sine schimbarea sentimentelor ex¬primate de doină, jalea şi tristeţea cauzate de pregătirea naturii pentru somnul de iarnă: Cade frunza gios, în vale,/ Eu cânt doina cea de jale.
Finalul doinei cuprinde patru versuri sub forma unui parale¬lism sintactic, subliniind locul doinei în viaţa creatorului anonim: Doina zic, doina suspin/ Tot cu doina mă mai ţin./ Doina cânt, doina şoptesc,/ Tot cu doina vieţuiesc./ Verbele zic, suspin, cânt, şoptesc exprimă modurile diferite în care doina poate fi rostită, în funcţie de sentimentele transmise.
Doina este nelipsită din viaţa creatorului popular, exprimând, în funcţie de anotimp, sentimente diferite: de dragoste, de melan¬colie, de bucurie de a trăi şi de a munci, de jale şi de tristeţe.
Poezia Doina exprimă legătura profundă dintre fiinţa umană şi natură, sugerând faptul că armonia cântecului doinei este o formă de expresie a celor mai diverse stări şi sentimente umane.

varianta 2007 partea este specie genului liric, în versuri, românesc, în care sunt exprimate

21.6KB


pus acum 16 ani
   
ujocuri2
Membru

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 92
www.ujocuri.com

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la