TEME
Forumul orei de limba si literatura romana
Lista Forumurilor Pe Tematici
TEME | Reguli | Inregistrare | Login

POZE TEME

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
ElizaElizaiubi Profile
Femeie
23 ani
Satu Mare
cauta Barbat
23 - 53 ani
TEME / VARIANTE SUBIECTE TESTE NATIONALE 2007 / Varianta 32  
Autor
Mesaj Pagini: 1
catisor
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 63
Partea I
A.
1. Despărţirea cuvintelor în silabe: flu-tu-re, plă-pând, des-chi-de-ţi, de-cât
2. primăvara, chemare.
3.  floare - florărie, înflorit, înflorire.
4. Transcrierea adverbului de loc unde şi a prepoziţiei simple de
5. Valoarea morfologică a cuvintelor subliniate: tu - pronume personal; perdea - substantiv comun; putuşi - verb predicativ; mea - adjectiv pronominal posesiv.     
6. Mă gândeam la această stea. (complement indirect).
7. Funcţia sintactică a cuvintelor subliniate: deschideţi - predicat verbal; i - comple¬ment indirect; dintre ramuri - atribut substantival prepoziţional; -n geamuri - complement circumstanţial de loc.                               
8. Exemplu de răspuns: Transcrierea propoziţiei subordonate şi precizarea felului acesteia: ...să şi moară/ Aci, în foişorul nostru din cărare. - propoziţie subordonată com¬pletivă                                 directă.                                                                                               
9.  Cine vrea/1 aduce flori./2       
B.
10. Măsura ultimului vers: 10 silabe. 
11. Exemplu de răspuns: Fluture, tu, pe unde prin perdea/ Putuşi intra-n chilia mea?; Frumosule de catifea solară?   
12. Exemple de răspuns: epitetul, comparaţia   
  13. Textul aparţine genului liric deoarece sunt prezente mărcile eului liric, verbele şi pronumele personale la persoana I, se exprimă în mod direct gândurile şi sentimentele poetului; are structură specifică operei lirice; sunt folosite figuri de stil ce conturează imagini artistice, prin care se sugerează stări/ atitudini
14. Structura echer plăpând este o metaforă care sugerează fragilitatea şi gingăşia flu¬turelui, perfecţiunea formei sale.

varianta partea ia.1. cuvintelor în silabe: flu-tu-re, de-cât2. chemare. 3.  floare

21.6KB


pus acum 16 ani
   
catisor
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 63
Partea aII-a

Domnule Director,
Subsemnatul/Subsemnata Ioan/ Ioana Georgescu, cu domiciliul în Iaşi, pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, la numărul 35, elev/ elevă în clasa a VIII-a, la Şcoala cu clasele I-VIII „G. Călinescu", vă rog să-mi apro6aţi eliberarea unei adeverinţe de elev.
Menţionez că aceasta îmi este necesară pentru înscrierea la Biblioteca Judeţeană „Mihai Eminescu", din Iaşi.
Iaşi
18.06.2007
Ioan/Ioana Georgescu
Domnului Director al Şcolii „ G. Călinescu" Iaşi

varianta partea ioan/ ioana georgescu, domiciliul în iaşi, bulevardul nicolae 35, elev/

21.6KB


pus acum 16 ani
   
catisor
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 63
Partea aIII-a

Creaţia literară Fluture, tu de Tudor Arghezi aparţine genului liric, fiind un dialog imaginar al poetului cu o mică vietate, flutu¬rele, perceput ca un simbol al lumii necuvântătoarelor, devenind obiectul contemplaţiei poetice. Pretextul nenumit al întâlnirii cu poetul face ca discursul liric să capete o notă de mister, să treacă explicat în zona inspiraţiei creatorului. Tonul pe care sunt rostite frazele poetice este tipic omului sincer îngrijorat, plin de teamă pentru soarta oricăror fiinţe. De aici, sentimentul de duioasă tristeţe cu care se va încheia poezia: Lovit în frunte poate să şi moară...
Grupul vocativ (substantiv şi pronume) din primul vers: Fluture, tu, pe unde prin perdea... determină caracterul adresat al acestei poezii, destinatarul fiind numit chiar din titlu. în acelaşi timp, acest grup are rolul de a deschide şirul interogaţiilor ce compun structura poetică prin care se notează, simplu şi profund, portretul micii vietăţi.
Pentru poet fluturele este un simbol al graţiei şi al frumuseţii, idee sugerată de metaforele: frumosule de catifea solară şi echer plăpând. Prin numirea elementelor: chilie, perete, cărţi, caiete, se recompune universul creatorului, un spaţiu intim în care prezenţa oricui devine obiect al contemplaţiei poetice. Odată intrată aici, mica vietate devine, pentru artistul devorat de scrisul său, o legătură cu exteriorul, un mesager al timpului, care se scurge în alt fel pentru poet: Ce ştiri îmi aduci din primăvară? Străbaterea barierei exterior - interior, metaforic numită de poet perdea, înseamnă pentru fluture proba integrării printre simbolurile universului de creaţie a poetului.
Comparaţia cu ochii aprinşi ca jarul de rubin sugerează plastic convertirea fluturelui într-un obiect al inspiraţiei poetice.
Cele două interogaţii succesive: Ai şi tu o chemare? Ai şi tu un destin? reflectă concepţia foarte modernă că orice element al uni¬versului, oricât de mărunt şi de neînsemnat, poate deveni semni¬ficativ dintr-o perspectivă poetică, purtând cu sine o multitudine de simboluri. Astfel, pentru poet, fluturele este semnul inspiraţiei, ta¬lentului şi al curajului în artă.
A doua structură a textului începe cu un verb la imperativ, Deschideţi-i, adresat celor din jur, nenumiţi de poet, ca semnal pentru a nu opri zborul spre înalt al fluturelui, care devine astfel şi simbol al aspiraţiei spre perfecţiune. Metafora sugestivă fereastra dintre ramuri conţine ideea deselor ezitări, dezamăgiri ale artiştilor în împlinirea idealului lor creator. Din acest punct de vedere, poezia se poate interpreta ca un crez artistic al unui poet împătimit de scrisul său.  Transfigurarea obiectelor din universul apropiat în Exprimarea unei opinii personale despre semnificaţiile textului dat
poezie are ca produs, în viziunea artistului, o imagine inedită a ceea ce la început fuseseră acestea. Fluturele devine, aproape de perfec¬ţiune, puiul luminii {Puiul luminii caută-ntr-afară, consecvent vi¬sului de înălţare, notat prin adverbul afară.
Finalul poeziei conţine ideea regretului generat de sfârşitul inevitabil al fluturelui. Acesta, ca orice fiinţă, trăieşte sub semnul efemerităţii: Lovit în frunte poate să şi moară. Verbul poate suge¬rează ideea că el este salvat prin transfigurarea sa în artă. Substan¬tivul foişorul reprezintă într-o formă plastică universul artistic, numit în prima parte a poezie şi reluat acum la alte dimensiuni.
Steaua, floarea, două elemente, unul aparţinând planului cosmic, altul planului terestru, sunt exemple pentru destinul celor care ne înconjoară.
Se remarcă, în perfect acord cu conţinutul, formula prozodică adoptată de poet, modernă, cu structuri inegale ca număr de versuri, cu rimă variată, pereche sau încrucişată, măsura versurilor între 8-13 silabe, ritm trohaic, discursul liric impresionând prin simplitate şi prin forţa poetului de a crea imagini artistice de mare emoţie.

varianta partea fluture, tudor arghezi genului liric, fiind dialog imaginar poetului mică

9.2KB


pus acum 16 ani
   
ujocuri4
Vizitator



www.ujocuri.com

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la