TEME
Forumul orei de limba si literatura romana
Lista Forumurilor Pe Tematici
TEME | Lista de useri | Reguli | Cauta | Inregistrare | Login

CHAT GENERAL | CHAT TEME | POZE TEME

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie.ro:
AndreRamona
Femeie
18 ani
Galati

cauta Barbat
18 - 80 ani

View Ionel-Dumitru Nedelcu's profile on LinkedIn CLICK AICI PENTRU A INTRA PE CELĂLALT FORUM..


Contactează-mă
pe Yahoo!Messenger.

Send IM
Meditaţii online la limba română. Învaţă comod şi distractiv de acasă, prin internet. Dă click aici.
Meditaţii online la limba franceză. Învaţă comod şi distractiv de acasă, prin internet. Dă click aici.
JOCURI ONLINE Jocuri literare şi lingvistice Locuri de muncă Engleza online Geografie online Calendarul scriitorilor români
Blogul profesorului de limba română Compuneri, eseuri, texte argumentative Blog de gramatică Blog de ortografie Dicţionar de cuvinte, expresii şi citate celebre Dictare on-line
TEME / MEDITATII LA LIMBA ROMANA / Eseu structurat de la pagina 13,manualul de Romana ART clasa IX-a   Topic inchis /
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
AlexPiccolo
Membru
Mesaj Privat

Inregistrat: 12-10-2008
Postari: 15
Aveti careva facut eseul structurat de la pagina 13 al manualului de limba romana editura ART de clasa a 9-a???
Profesoara ma mananca daca nu il fac,si maine trebuie sa il am.
Salutari.


12-10-2008 15:49:38
   
Alex7.
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 20-10-2008
Postari: 4
Buna!
As avea si eu nevoie de acest eseu
Il aveti careva?
Multumesc anticipat!


20-10-2008 15:36:50
   
AlexPiccolo
Membru
Mesaj Privat

Inregistrat: 12-10-2008
Postari: 15
modificat pentru cateva zile...cine are nevoie de eseu PM

Modificat de AlexPiccolo (10-10-2010 15:48:48)


20-10-2008 16:19:31
   
katyyy
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 01-10-2009
Postari: 1
Bah multunesc pt eseu sper sa iau 10    

02-10-2009 15:00:57
   
UnBaiat
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 04-10-2009
Postari: 1
Multumesc pt eseu, super misto forumul  
                   


04-10-2009 12:28:14
   
cristyan
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 13-10-2009
Postari: 1
bah suuper site shi ms ca ma ajutati sami scriu la romana clasa a 9-a nui asha ushoara









Salutari la toti care ati contribuit


581/436px 39.2KB


13-10-2009 16:40:51
   
kiko09
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 14-10-2009
Postari: 2
multumesc mult pt eseu am luat un 10 azi =D ..d-au de baut     sper sa mai ne da-ti o mana de ajutor pe parcurs.

14-10-2009 19:03:33
   
kiko09
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 14-10-2009
Postari: 2
Adica daca ati putea si acum ..mi-a dat de facut o intamplare comica si nu prea pot gandii acum.Sunt Foarte racit daca ma puteti ajuta va rog am pt maine..pls

14-10-2009 19:21:11
   
playmaker
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 19-10-2009
Postari: 1
  ms

19-10-2009 22:33:48
   
flofy
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 20-10-2009
Postari: 1
ms alex de eseu sper sai placa profesoarei ...........))))

21-10-2009 10:19:17
   
aqlvin
Membru nou
Mesaj Privat

Din: Resita
Inregistrat: 21-10-2009
Postari: 3
profa nu o sa ma creada ca am scris eu asta ca eu nu pto asa de frumos sa scriu o sa mai bag si eu ceva ca imi da 2 )daca o mint )

21-10-2009 16:01:15
E-mail | Site  
bobyboss
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 1

AlexPiccolo a scris:

modificat pentru cateva zile...cine are nevoie de eseu PM

il vreau eu (


10-10-2010 16:33:14
   
Anda13G
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 1
hei...
sh io am nevoie d acest eseu
;D
care`l avetsi?
;x    


405/405px 37.7KB


10-10-2010 18:57:10
   
gabitaa
Membru nou
Mesaj Privat

Din: bucuresti
Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 2
Salut !   am si eu nevoie de eseul asta ... care il are PM me e urgent 

10-10-2010 20:01:28
E-mail  
RoxY GirL
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 1
Am mare nevoie de eseul astha ;x !!!
Va rog..care il aveti..PM ..e urgent!!      


581/335px 49.2KB


10-10-2010 20:51:00
   
alinnna
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 2
Arghezi resuseste sa dezvolte literatura pentru copii, sa foloseasca o variatie de mijloace artistice pentru a o face cat mai complexa si mai cuprinzatoare. Importanta lui Tudor Arghezi in literatura romana este inestimabila, intrega sa opera cupranzand o varietate de teme si dezvoltand numeroare motive.
-Tudor Arghezi mai contribuie si la dezvoltarea literaturii pentru copii,temele sale cu tenta religioasa sunt printre cele mai disputate.

1)Prima cerinta-(prezentarea modului cum au fost creati Adam si Eva)
- Motivul crearii omului, motiv prezentat in poezie, este lipsit de profunzimea tainei. Arghezi isi imagineaza scopul acestei lucrari a divinitatii ca eliberarea de o apasatoare monotonie a singuratatii: „urandu-i-se singur in stihii,/a  vrut si Dumnezeu sa aiba-n cer copii”. Ofensat, autorul mentioneaza ca omul ar fii putut fi creat din „borangic, argint sau promoroaca,”, insa el a fost creat din „cu praf si nitelus scuipat”, acesta fiind si motivul pentru care Adam a iesit „trandav si naravas”
-Divinitatea este inchipuita ca o fiinta omeneasca,fiinta care se plictiseste si care din materia creata anterior, creeaza omul. Adam, primul om, nu poate fi insa descris cu minutiuozitate de catre autor deoarece, „nici o poza nu ne-nvata/Cum ar fi fost omul dintai la fata.” Aici autorul da libertate imaginatiei, a gandurilor.. Din costa lui Adam este facuta Eva. Poetul nu insista in a descrie aceasta „zamislire” a Evei. Primii oameni sunt inchipuiti de Arghezi ca niste copii surpinsi intr-un moment de joaca: „s-au luat de maini si-au cutreierat/gradina toata-n lung si-n lat.” In acesta secventa se surpinde intr-un mod exceptional nevinovatia, curatia, frumusetea primilor oameni. Erau precum copii liberi, ce „sovaiau” prin gradina. Intreaga poezie este vazuta ca o armonie a creatiei, un tablou ce infatiseaza pe Adam si Eva in gradina raiului. Acest act al creatiei este surprins de poet ca o joaca, in care omul creat de Dumnezeu isi atribuie acesta taina a facerii si profita de minunatiile raiului.

2)A doua cerinta-(descrierea traiului fericit pe care prima pereche il duce in Rai)
-Acea pereche de oameni apare la Arghezi in ipostaza unui cuplu de copii de scoala.In aceste conditii, raiul este, evident, locul pe care si-l doresc toti copiii:un loc unde nu te bate nimeni la cap:”nimic,nici tati,nici mame,nici dadace,nici profesoara rea ca o ragace,nici dascalul cu zgarci in beregata care sa sacaie baiatul si pe fata”,locul unde nu trebuie nici sa te culci devreme,nici sa te scoli cu noaptea-n cap,ca sa nu intarzii la scoala,locul unde baietii nu sunt obligati sa-si invete lectiile si nici fetitele sa se pieptene”nici culca-te devreme,nici te scoala,nu era cine tine socoteala”. Raiul pentru copii este jocul, gluma si cataratul in copaci dupa poame,elemente care dau o conotatie ludica acestui loc:”totul era de gluma si de joaca,si asteptai doar pomii sa se coaca”

3)A treia cerinta-(relevarea consecintelor incalcarii cuvantului divin)
-Poetul face o remarca la atotprezenta Divinitatii “credeau ca Domnul e culcat”.Intr-o exprimare simpla se dezvaluie de fapt tainica atotprezenta a lui Dumnezeu care vegheaza neincetat: “Nu se asteptau ca Domnul vede tot/ ca ochiul lui deschis, intr-adevar,/ si departarile le vede in raspar”. Incalcarea poruncii duce bineinteles la pedeapsa. “Nici nu-nghitisera o-mbucatura/ C-au fost si prinsi cu ea in gura,” aceste versuri prezinta caderea lor in pacatul neascultarii. Omul isi dovedeste lacomia sa pentru tot, chiar daca Dumnezeu le-a pus a dispozitie toata frumusetea si bunatatea, descrise in poezia „Adam si Eva”.
-Poetul face ideea poetica a divinitatii usor de perceput prin faptul ca foloseste o exprimare simpla, populara. Dumnezeu, vazut, „venind in rotogoale” este pus sub aspectul unei prezente imediate, deoarece, el „si departarile le vede in raspar”. Poezia nu dezvaluie alte amanunte despre felul in care primii oameni cad in pacat, se infrupteaza la indemnul sarpelui sa guste din pomul interzis.Mancand din pom au incalcat porunca lui Dumnezeu.Adam a invinovatit-o pe Eva, iar Eva pe sarpe. Aceasta neasumare a responsabilitatii apare in poezie ca o dovada a neintelegerii puterii dumnezeiesti. Dumnezeu este atotvazator si atotstiutor,dar aceste lucruri nu sunt cunoscute si intelese de oameni.
-Minciuna este cea care decide pedeapsa caci: „Dumnezeu loveste-ntotdeauna/ mai tare decat faptele minciuna
-Pedeapsa este de fapt o consecinta, o urmare a neascultarii. „Din Raiul dulce si din tihna buna/ Domnul i-a dat afara, in furtuna

4)A patra cerinta-(explicarea rolului mijloacelor artistice-mai trebuie completata)
-“Dar ce-i veni-ntr-o zi lui Dumnezeu
Ca se-arata incins in curcubeu..."
Pentru a-i da proportii monumentale, poetul foloseste aici o dubla figura de stil. "incins in curcubeu" este in acelasi timp  metafora si  hiperbola, sugerand nu doar maretia, ci si stralucirea orbitoare a Creatorului.
-In "Adam si Eva", Dumnezeu nu apare ca imagine, ci prin actele sale. El creeaza primul om, pe Adam, "cu praf si nitelus scuipat", dar “la nimerit din pricina aluatului,gresit” ne spune poetul, l face “cam somnoros si cam trandav si naravas” si “parca si zbanghiu". Avem aici un Dumnezeu mai uman, care sufera de singuratate si este, asemeni omului, failibil.De aceea si lipseste imaginea lui monumentala.Dincoace,in "Porunca", Dumnezeu apare in splendoarea stralucirii si maretiei sale, avand ca atribut atotputernicia:”el dete-ntaile porunci,anume ce-I iertat si nu e sa mananci,din pomul asta Evo si Adame,sa nu v-atingeti nicidecum de poame,de unde nu,cunoasteti ca v-asteapta pedeapsa mea cea crancena si dreapta”
- Atentia lui Arghezi pentru scrierile cu subiect religios se observa cu usurinta in intreaga sa creatie. Limbajul , expresia poetica este in acesta poezie una simpla, ce arata alegerea scriitorului pentru literatura celor mici,astfel formularile sunt mai pline de haz,de umor.


10-10-2010 22:44:04
   
alinnna
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 2
care vrea eseul este cel de mai sus :*:*:



by me


10-10-2010 22:44:37
   
DaNuTza9191
Membru
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 13
ms mult pt eseu :X:X:X

10-10-2010 22:55:51
E-mail  
DaNuTza9191
Membru
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 13
ms mult pt eseu :X:X:X

10-10-2010 23:00:55
E-mail  
gabitaa
Membru nou
Mesaj Privat

Din: bucuresti
Inregistrat: 10-10-2010
Postari: 2
ooo ms mult alinna    esti super tare ..     

10-10-2010 23:59:47
E-mail  
cSm
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 11-10-2010
Postari: 2
Mersi Alina :*:*

_______________________________________
Zambeste! Maine poate fi mai rau!

11-10-2010 10:44:47
E-mail  
s0vik
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 12-10-2010
Postari: 9
am si eu nevoie de Eseu va roggg !

12-10-2010 17:01:08
   
s0vik
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 12-10-2010
Postari: 9
imi treb maine...

12-10-2010 17:02:11
   
cristinutza01
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 21-09-2010
Postari: 8
-Arghezi resuseste sa dezvolte literatura pentru copii, sa foloseasca o variatie de mijloace artistice pentru a o face cat mai complexa si mai cuprinzatoare. Importanta lui Tudor Arghezi in literatura romana este inestimabila, intrega sa opera cupranzand o varietate de teme si dezvoltand numeroare motive.

-Tudor Arghezi mai contribuie si la dezvoltarea literaturii pentru copii,temele sale cu tenta religioasa sunt printre cele mai disputate.

1)prima cerinta-(prezentarea modului cum au fost creati Adam si Eva)
- Motivul crearii omului, motiv prezentat in poezie, este lipsit de profunzimea tainei. Arghezi isi imagineaza scopul acestei lucrari a divinitatii ca eliberarea de o apasatoare monotonie a singuratatii: „urandu-i-se singur in stihii,/a  vrut si Dumnezeu sa aiba-n cer copii”. Ofensat, autorul mentioneaza ca omul ar fii putut fi creat din „borangic, argint sau promoroaca,”, insa el a fost creat din „cu praf si nitelus scuipat”, acesta fiind si motivul pentru care Adam a iesit „trandav si naravas”

-Divinitatea este inchipuita ca o fiinta omeneasca,fiinta care se plictiseste si care din materia creata anterior, creeaza omul. Adam, primul om, nu poate fi insa descris cu minutiuozitate de catre autor deoarece, „nici o poza nu ne-nvata/Cum ar fi fost omul dintai la fata.” Aici autorul da libertate imaginatiei, a gandurilor.. Din costa lui Adam este facuta Eva. Poetul nu insista in a descrie aceasta „zamislire” a Evei. Primii oameni sunt inchipuiti de Arghezi ca niste copii surpinsi intr-un moment de joaca: „s-au luat de maini si-au cutreierat/gradina toata-n lung si-n lat.” In acesta secventa se surpinde intr-un mod exceptional nevinovatia, curatia, frumusetea primilor oameni. Erau precum copii liberi, ce „sovaiau” prin gradina. Intreaga poezie este vazuta ca o armonie a creatiei, un tablou ce infatiseaza pe Adam si Eva in gradina raiului. Acest act al creatiei este surprins de poet ca o joaca, in care omul creat de Dumnezeu isi atribuie acesta taina a facerii si profita de minunatiile raiului.

2)a doua cerinta-(descrierea traiului fericit pe care prima pereche il duce in Rai)
-acea pereche de oameni apare la Arghezi in ipostaza unui cuplu de copii de şcoală.In aceste condiţii, raiul este, evident, locul pe care şi-l doresc toţi copiii:un loc unde nu te bate nimeni la cap:”nimic,nici tati,nici mame,nici dadace,nici profesoara rea ca o ragace,nici dascalul cu zgarci in beregata care sa sacaie baiatul si pe fata”,locul unde nu trebuie nici să te culci devreme,nici să te scoli cu noaptea-n cap,ca să nu intarzii la şcoală,locul unde băieţii nu sunt obligaţi să-şi inveţe lecţiile şi nici fetiţele să se pieptene”nici culca-te devreme,nici te scoala,nu era cine tine socoteala”. Raiul pentru copii este jocul, gluma şi căţăratul in copaci după poame,elemente care dau o conotatie ludica acestui loc:”totul era de gluma si de joaca,si asteptai doar pomii sa se coaca”

3)a treia cerinta-(relevarea consecintelor incalcarii cuvantului divin)
-Poetul face o remarca la atotprezenta Divinitatii “credeau ca Domnul e culcat”.Intr-o exprimare simpla se dezvaluie de fapt tainica atotprezenta a lui Dumnezeu care vegheaza neincetat: “Nu se asteptau ca Domnul vede tot/ ca ochiul lui deschis, intr-adevar,/ si departarile le vede in raspar”. Incalcarea poruncii duce bineinteles la pedeapsa. “Nici nu-nghitisera o-mbucatura/ C-au fost si prinsi cu ea in gura,” aceste versuri prezinta caderea lor in pacatul neascultarii. Omul isi dovedeste lacomia sa pentru tot, chiar daca Dumnezeu le-a pus a dispozitie toata frumusetea si bunatatea, descrise in poezia „Adam si Eva”.

-Poetul face ideea poetica a divinitatii usor de perceput prin faptul ca foloseste o exprimare simpla, populara. Dumnezeu, vazut, „venind in rotogoale” este pus sub aspectul unei prezente imediate, deoarece, el „si departarile le vede in raspar”. Poezia nu dezvaluie alte amanunte despre felul in care primii oameni cad in pacat, se infrupteaza la indemnul sarpelui sa guste din pomul interzis.Mancand din pom au incalcat porunca lui Dumnezeu.Adam a invinovatit-o pe Eva, iar Eva pe sarpe. Aceasta neasumare a responsabilitatii apare in poezie ca o dovada a neintelegerii puterii dumnezeiesti. Dumnezeu este atotvazator si atotstiutor,dar aceste lucruri nu sunt cunoscute si intelese de oameni.

-Minciuna este cea care decide pedeapsa caci: „Dumnezeu loveste-ntotdeauna/ mai tare decat faptele minciuna

-Pedeapsa este de fapt o consecinta, o urmare a neascultarii. „Din Raiul dulce si din tihna buna/ Domnul i-a dat afara, in furtuna

4)a patra cerinta-(explicarea rolului mijloacelor artistice)

-“Dar ce-i veni-ntr-o zi lui Dumnezeu
Că se-arătă incins in curcubeu..."
Pentru a-i da proporţii monumentale, poetul foloseşte aici o dublă figură de stil. "incins in curcubeu" este in acelaşi timp  metaforă şi  hiperbolă, sugerand nu doar măreţia, ci şi strălucirea orbitoare a Creatorului.
-In "Adam şi Eva", Dumnezeu nu apare ca imagine, ci prin actele sale. El creează primul om, pe Adam, "cu praf şi niţeluş scuipat", dar “la nimerit din pricina aluatului,gresit” ne spune poetul, l face “cam somnoros si cam trandav si naravas” si “parca si zbanghiu". Avem aici un Dumnezeu mai uman, care suferă de singurătate şi este, asemeni omului, failibil.De aceea şi lipseşte imaginea lui monumentală.Dincoace,in "Poruncă", Dumnezeu apare in splendoarea strălucirii şi măreţiei sale, avand ca atribut atotputernicia:”el dete-ntaile porunci,anume ce-I iertat si nu e sa mananci,din pomul asta Evo si Adame,sa nu v-atingeti nicidecum de poame,de unde nu,cunoasteti ca v-asteapta pedeapsa mea cea crancena si dreapta”

- Atentia lui Arghezi pentru scrierile cu subiect religios se observa cu usurinta in intreaga sa creatie. Limbajul , expresia poetica este in acesta poezie una simpla, ce arata alegerea scriitorului pentru literatura celor mici,astfel formularile sunt mai pline de haz,de umor.


12-10-2010 17:17:49
E-mail  
soggy
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 12-10-2010
Postari: 4
Am nevoie de, citez "prezentati actiunea poemului(faptele si intamplarile) din poezia Dupa Melci, de I. Barbu

12-10-2010 17:41:00
   
Pagini:  1 2   Topic inchis /
Arata posturile fara raspuns
Dezvoltat de 3X Media International
Gazduire Forumuri


 

Meditaţii online la limba română. Învaţă comod şi distractiv de acasă, prin internet. Dă click aici.
Meditaţii online la limba franceză. Învaţă comod şi distractiv de acasă, prin internet. Dă click aici.





PageRank itbox Romanian Top66


Test IQ